Συμβουλές για μια καλή επαγγελματική κάρτα.

Η σημασία μιας καλής επαγγελματικής κάρτας.

Η επαγγελματική κάρτα είναι απολύτως απαραίτητη για έναν επαγγελματία ή μια επιχείρηση. Αποτελεί την χειροπιαστή ταυτότητα της επιχείρησης, παρέχοντας στους πελάτες σας άμεσα τα πρώτα στοιχεία ώστε να επικοινωνήσουν μαζί σας. Παράλληλα, προσθέτει κύρος στην επιχείρηση καθώς αποτελεί ένδειξη επαγγελματισμού. Η μελετημένη και καλαίσθητη σχεδίαση της επαγγελματικής κάρτας είναι πολύ σημαντική για την δημιουργία της επιθυμητής εντύπωσης στους πελάτες και τους συνεργάτες σας, γι’ αυτό, παρακάτω, παραθέτουμε χρήσιμες συμβουλές για μια επιτυχημένη σχεδίαση.

 

ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑΣ

Η επαγγελματική κάρτα μπορεί να περιλαμβάνει κατ’ εκτίμηση τα εξής στοιχεία:

  • Τον λογότυπο-σήμα της επιχείρησης
  • Το αντικείμενο της επιχείρησης
  • Το σλόγκαν της επιχείρησης
  • Την φορολογική ονομασία της επιχείρησης
  • Το όνομα και το επίθετό σας
  • Τυχόν τίτλους σπουδών που θέλετε να τονίσετε
  • Τον ρόλο σας στην επιχείρηση
  • Στοιχεία επικοινωνίας όπως:
    • ορθή ταχυδρομική διεύθυνση για αποστολές ή πρόσβαση,
    • αριθμούς τηλεφώνων της επιχείρησης,
    • email της επιχείρησης,
    • προσωπικό τηλέφωνο,
    • προσωπικό email,
    • τυχόν αριθμούς WhatsApp, Viber κ.ά.
  • Την διεύθυνση του ιστότοπου της επιχείρησης
  • Τις διευθύνσεις των κοινωνικών δικτύων της επιχείρησης
  • Εικονίδια ή φωτογραφίες που δείχνουν με αμεσότητα το αντικείμενο της επιχείρησης
  • Χάρτη οδικής πρόσβασης στην επιχείρηση
  • QR-code

14 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

  1. H ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν δυνατό εργαλείο για την προώθηση της επιχείρησης σας, ακόμη κι αν έχετε επαγγελματική ιστοσελίδα. Προσθέστε στην επαγγελματική σας κάρτα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα οποία φροντίζετε να έχετε ενεργή δράση για να ενισχύσετε την απήχηση σας σε αυτά. Η παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνει ότι είστε σύγχρονοι και ενημερωμένοι. Φροντίστε ήδη από το στήσιμο των σελίδων να έχετε το ίδιο όνομα σε όλες τις κοινωνικές πλατφόρμες, ώστε να υπάρχει ευκολία στη χρήση και συνοχή στο επαγγελματικό σας προφίλ.
  2. QR CODE. Μπορείτε, αν το κρίνετε σκόπιμο και έχετε διαθέσιμο χώρο στην κάρτα σας, να εκμεταλλευτείτε την δυνατότητα των smartphone να διαβάζουν QR-code. Προσθέστε το στην κάρτας σας για να οδηγήσετε τους πελάτες σας απευθείας στον ιστότοπο ή στις σελίδες σας στα social media ή όπου άλλο θεωρείτε ότι χρειάζεται.
  3. ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ. Αποφύγετε την φωτογραφία προσώπου στην επαγγελματική σας κάρτα, εκτός αν είναι απαραίτητη για την ταυτοποίησή σας, όπως συμβαίνει, π.χ., στις δημοσιογραφικές κάρτες.
  4. ΛΟΓΟΤΥΠΟΣ – ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΤΑΥΡΟΤΗΤΑ. Προσθέστε τον λογότυπο της επιχείρησης στην κάρτα σας διότι είναι ισχυρό στοιχείο ταυτότητας. Προσπαθήστε η κάρτα σας να ταιριάζει με τα υπόλοιπα στοιχεία της επαγγελματικής σας ταυτότητας, όπως για παράδειγμα με τα χρώματα, το σχεδιαστικό ύφος και τις γραμματοσειρές που έχετε επιλέξει.
  5. ΚΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ. Τολμήστε να αφήσετε άδειο χώρο στην κάρτα σας. Μια υπερφορτωμένη κάρτα δημιουργεί σύγχυση, ενώ μια λιτή και απέριττη δημιουργεί αίσθηση σοβαρότητας και επιτρέπει στο μάτι να αναζητήσει εύκολα τις πληροφορίες που αναζητεί.
  6. ΛΙΤΟΤΗΤΑ. Για να μην καταφύγετε σε πολύ μικρά γράμματα ή σε μεγάλες και φορτωμένες κάρτες, αποφύγετε να την προσθήκη περιττών ή ασήμαντων στοιχείων.
  7. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ. Για να κερδίσετε χώρο, δεν χρειάζεται να αναγράψετε τις πλήρεις διευθύνσεις των ιστοτόπων. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να γράψετε https://www.mybusiness.com, αρκεί το com. Το ίδιο ισχύει και για τα κοινωνικά δίκτυα. Δεν χρειάζεται να γράψετε https://www.facebook.com/mybusiness, αρκεί το σύμβολο του Facebook ακολουθούμενο από το mybusiness.
  8. ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ. Μην χρησιμοποιήσετε πολύ μικρά ή πολύ λεπτά γράμματα, ώστε να μπορούν να τα διαβαστούν. Λάβετε σοβαρά υπόψη ότι οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν κάποιο πρόβλημα όρασης. Φροντίστε ώστε και τα χρώματα των γραμμάτων να έχουν ικανή τονική αντίθεση για να διαβάζονται κάτω από μέτριο φως. Μην θυσιάσετε την αναγνωσιμότητα χάριν της αισθητικής.
  9. ΤΥΠΩΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΙΝΕΤΕ. Μην κρίνετε την κάρτα που σχεδιάσατε από την απεικόνιση στην οθόνη του υπολογιστή, όπου όλα φαίνονται μεγάλα και καθαρά. Αν έχετε πρόσβαση σε εκτυπωτή, τυπώστε την σε φυσική διάσταση και εξετάστε την προσεκτικά.
  10. ΟΡΘΑ ΧΡΩΜΑΤΑ. Μην χρησιμοποιείτε πολύ κορεσμένα RGB χρώματα οθόνης. Οι κάρτες τυπώνονται με μελάνια CMYK σε χαρτί, όχι με φως σε οθόνη και μπορεί να απογοητευτείτε από το αποτέλεσμα. Αν έχετε αμφιβολία ζητήστε να λάβετε δοκίμιο πριν την εκτύπωση.
  11. ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΧΗΜΑ. Το ασφαλές και σύνηθες σχήμα για μια επαγγελματική κάρτα είναι 54×86χιλ. Είναι το σχήμα των πιστωτικών καρτών και είναι βολικό καθώς χωρά εύκολα σε μια καρτοθήκη, ένα πορτοφόλι ή μια τσέπη. Οι διαστάσεις και το σχήμα όμως μπορεί να ποικίλουν ανάλογα με τις ανάγκες σας. Σε κάθε περίπτωση αποφύγετε να την φτιάξετε μεγαλύτερη από 90×55χιλ. Μην ξεχάστε ότι η κάρτα μπορεί να έχει δύο όψεις και ότι μπορεί να είναι κάθετη ή οριζόντια. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα δίπτυχης ή τρίπτυχης κάρτας, ωστόσο είναι δύσχρηστη και, συγκριτικά, ακριβή επιλογή.
  12. ΣΤΡΟΓΓΥΛΕΣ ΓΩΝΙΕΣ. Υπάρχει η δυνατότητα να έχετε στρογγυλές γωνίες στην κάρτα. Μπορεί να γίνει και στις 4 γωνίες ή σε μερικές μόνο. Οι πλαστικές και οι πιστωτικές κάρτες έχουν στρογγυλές γωνίες για να μην τραυματίζουν. Στις χάρτινες κάρτες είναι καθαρά αισθητική επιλογή.
  13. ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΑΡΤΙΟΥ, Η επιλογή χαρτιού είναι πολύ σημαντική για την υφή και την αίσθηση που προκαλεί η επαγγελματική σας κάρτα.
  14. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ. Για μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο και την αποφυγή γρήγορης φθοράς, έχετε την δυνατότητα να κάνατε μια διακριτική πλαστικοποίηση της κάρτα σας. Μην την πλαστικοποιήσετε αν θέλετε να είναι πιο φιλική στο περιβάλλον ή αν θέλετε να γράφετε πάνω της!