Πως να σχεδιάσεις ένα λογότυπο

Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε πως εδώ μιλάμε για τη σχεδίαση ενός λογότυπου και όχι για την επιλογή ονόματος για προϊόν, υπηρεσία ή επιχείρηση (brand name). Βρισκόμαστε λοιπόν ένα βήμα μετά, έχουμε κάνει την επιλογή του ονόματος, διαθέτουμε ταλέντο, ικανότητες, σκέψη και εργαλεία και τώρα χρειάζεται να πιάσουμε τα μολύβια και τα ποντίκια και να σχεδιάσουμε. Πώς γίνεται αυτή η δουλειά; Πως να σχεδιάσουμε ένα λογότυπο που θα καταπλήξει; Τι πρέπει να προσέξουμε;

Έχουν ήδη πολλά γραφτεί βιβλία και άρθρα για το θέμα αλλά εδώ θα μείνουμε μόνο στους βασικούς κανόνες που πρέπει να έχουμε υπόψη. Βέβαια, οι κανόνες είναι για να τους κρίνουμε και να τους απορρίψουμε ή να τους αλλάξουμε. Αλλά πριν από αυτό, πρέπει να τους κατανοήσουμε καλά!

Ένα λογότυπο, λοιπόν, πρέπει να είναι:

Εύληπτο

Το λογότυπο πρέπει να επικοινωνεί το όνομα το μήνυμα και την εικόνα του brand με τον πιο απλό, σύντομο και σαφή τρόπο. Να είναι ευανάγνωστο και ξεκάθαρο. Να μεταδίδει άμεσα, μέσα από το ύφος και την ακρίβεια της σχεδίασης, την ιδέα, το αφήγημα και το συναίσθημα του brand.

Σχετικό

Το λογότυπο πρέπει να έχει σχέση με το brand. Να το βλέπεις και να αναγνωρίζεις αμέσως αν πρόκειται για κομμωτήριο ή έκθεση αυτοκινήτων. Αν είναι τρόφιμο ή συσκευή. Αν είναι τράπεζα ή παντοπωλείο. Αυτό χρειάζεται πολύ παραπάνω έρευνα και βαθειά γνώση από το να γράψει κανείς με ωραία γράμματα το όνομα του brand και να το στολίσει με ένα ωραίο γραφικό.

Αξιομνημόνευτο

Το λογότυπο πρέπει να είναι μοναδικό και ανεπανάληπτο. Να μη θυμίζει ένα άλλο λογότυπο. Αν πρόκειται για ένα κρασί ας μην είναι άλλο ένα σταφύλι, αν είναι φούρνος ας μην είναι άλλο ένα στάχυ, αν είναι οικολογικό ας μην είναι άλλο ένα πράσινο φυλλαράκι. Μπορεί ακόμα να κρύβει μια έκπληξη που θα την ανακαλύψεις γρήγορα, θα τη σχολιάσεις και έτσι θα το θυμάσαι για πάντα.

Παντοτινό

Όταν το σχεδιάζεις να σκέφτεσαι ότι θα πρέπει κρατήσει για πολλά-πολλά χρόνια χωρίς να αλλάξει τίποτα. Να μην βασίζεται σε εφήμερες ιδέες, σχήματα ή αντικείμενα που σήμερα είναι της μόδας αλλά σύντομα θα μείνουν εκτός εποχής. Είναι προφανές ότι ένα λογότυπο θα χρειαστεί αρκετές φορές να προσαρμοστεί λίγο για να ανταποκρίνεται στην εποχή του αλλά αν χρειαστεί να αλλάξει εκ βάθρων αυτό θα είναι ζημιά!

Απέριττο

Ένα λογότυπο πρέπει να μην έχει τίποτα περιττό πάνω του. Όσο πιο απλό είναι, τόσο πιο εύκολα θα το θυμάσαι διότι θα έχεις να απομνημονεύσεις λιγότερα στοιχεία. Αυτό δεν σημαίνει ότι το λογότυπο πρέπει να είναι βαρετό και γυμνό. Σημαίνει όμως σίγουρα ότι το λογότυπο δεν πρέπει να έχει πάνω του κάτι που δεν υπάρχει λόγος να βρίσκεται εκεί.

Καλοσχεδιασμένο

Μετά την ιδέα έρχεται η εκτέλεση. Και αυτή πρέπει να είναι σχεδιαστικά άψογη, αλλιώς θα καταστρέψει την ιδέα. Το σχέδιο, η σύνθεση, οι αποστάσεις, η ακρίβεια των σχημάτων, η αρμονία των χρωμάτων, όλα πρέπει να είναι υψηλού επιπέδου. Να έχει την κατάλληλη και καλοσχεδιασμένη γραμματοσειρά αλλά μπορεί να χρειαστεί να γίνουν διορθώσεις ή αλλαγές.

Ευέλικτο

Το λογότυπο πρέπει να ανταποκρίνεται στο σκοπό του το ίδιο καλά είτε τυπωμένο σε μια κάρτα ή μια επιγραφή είτε πάνω σε ένα μολύβι, είτε στη γωνία μιας φωτογραφίας, είτε στο εικονίδιο ενός ιστότοπου. Να είναι το ίδιο αναγνωρίσιμο είτε είναι ασπρόμαυρο, είτε χαραγμένο, είτε κεντημένο. Να ανταποκρίνεται το ίδιο καλά είτε το βλέπεις τεράστιο είτε μικροσκοπικό. Να μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε μέσα σε μακρόστενο είτε σε τετράγωνο σχήμα. Να μην εξαρτάται από τα χρώματα ή τις λεπτομέρειες που μπορεί να χαθούν κάτω από ορισμένες συνθήκες ή την χαμηλή ανάλυση. Να μην περιλαμβάνει εικόνες bitmap αλλά να είναι σχεδιασμένο με vector προγράμματα.

 

©Metrographics.gr